KDO SI ZAPLATÍ REKLAMU, TEN PRODÁVÁ..

29.12.2020

KDO SI ZAPLATÍ REKLAMU, TEN PRODÁVÁ..

Rozhodujeme se a vybíráme si na základě informací, které máme.
Nikdy se nerozhodneme pro něco, o čem nevíme, že existuje. Jak bychom také mohli. Přestože to něco existuje, pro nás to není. Nevíme o tom. A nebo něco zaslechneme, ale nevěnujeme tomu velkou pozornost. Rozplyne se to v množství jiných informací.

Žijeme v iluzi, že se rozhodujeme sami, že si sami vybíráme.
Iluze je to proto, že si vybíráme jen z toho, co je nám umožněno znát.

Tohle je smysl reklamy. Ukázat na něco, co chci prodat a informovat o tom budoucí zákazníky.
Čím efektivnější reklama a informace, které nás přesvědčí o užitečnosti produktu, tím lépe jde zboží na odbyt. Získáme dojem, že tohle je nejlepší. A všechno ostatní není tak dobré, nebo je to dokonce špatné.

Najednou se výběr zúží a my si vybíráme jen z omezeného množství nabídek, aniž bychom si toho byli vědomi. Síla některých "obchodníků" stoupá a jiní mizí z trhu.

Konkurence mizí. Možnost výběru mizí. A my v domnění, jak dobře děláme, kupujeme cokoliv nám někdo mocný chce prodat.

Proto dnešní zprávy v médiích předkládají jen jednostranné informace. Máme pocit, že si vybíráme, máme pocit, že si informace ověřujeme, ale vždy narazíme jen na další úroveň informací předložených stejným "výrobcem". To proto, abychom se cítili uspokojeni. Abychom se cítili dobře s naším výběrem. Abychom mohli důvěřovat své volbě.

Volba je ale výběr z možností, které jsou zcela protichůdné. Jako je den a noc, bílá a černá, teplo a zima, sucho a mokro... Výběr je možný jen tehdy, když jsou k dispozici polarity.

Podívejme se na zprávy, které jsou nám předkládány.
Čteme a slyšíme informace z obou stran? Příznivců i odpůrců?

Jak je možné, že existuje slovo dezinformace?
Pojem, který říká jakápak noc, jakápak černá, jakápak zima, jaképak mokro...?
Správně je jen den, bílá, teplo a sucho...
Tyhle hoaxy a nesmysly, konspirační teorie tady šíří jen hlupáci a nebezpeční jedinci.

Každá informace je JEN informace.
Vztah k té informaci vznikne až naším názorem na tuto informaci.

Proč si někdo osobuje právo rozhodovat za nás, co je pro nás dobré nebo špatné?
Kdo má právo předkládat nám v médiích jen jednu z možností? Proč to dělá? Není to ten výrobce, který dělá reklamu na svůj produkt?

Z jakého důvodu nechce dovolit, abychom se rozhodli sami mezi dnem a nocí, bílou nebo černou... ?

Stejně všichni víme - že den by neexistoval bez noci, a bílá a černá jsou prostě barvy, které obě chceme, sucho je stejně dobré jako mokro... Že tohle vše je rovnováha, tohle všechno tvoří celek a nic z toho není ani dobré ani zlé. Prostě to jen JE.

Až se tedy budeme rozhodovat, jestli necháte do svých životů vstoupit nějaký produkt, jehož reklamu vidíte a slyšíte na každém kroku, uvědomme si, že reklamu si může platit jen ten hodně úspěšný obchodník, který si stahuje dlouhodobě sílu a moc na svoji stranu. Čím větší kampaň, tím větší moc. Čím větší moc, tím větší touha mít ještě větší moc. Zkoušky, co všechno si mohu dovolit, protože už nemám konkurenci.

Uvědomme si, že to zdravé ovoce a zelenina z farmy místního farmáře se nikdy do reklam nedostane. A že, když ho nikdo nebude kupovat, farmář zkrachuje a zmizí.

Uvědomme si, že když vám někdo bude chtít předat svou zkušenost, informaci, zboží, které budou v opozici se zájmy toho mocného silného "výrobce", že se nedostane do hlavních zpráv.

Jsme to MY, kdo má CHTÍT mít možnost výběru.
Ptát se, dožadovat se informací. Chtít mít předložené všechny možnosti a alternativy.

Nestačí mlčet a tiše přijímat.
Nestačí ověřovat si informace listováním ve stejné knize, ...

Musíme CHTÍT mít všechno. Celek. Den i noc, bílou i černou, ....
Musíme na tom TRVAT.
Musíme BÝT NÁROČNÍ spotřebitelé.
Musíme DONUTIT svými požadavky, aby služby a zboží bylo poskytována v NEJLEPŠÍ KVALITĚ, kterou posoudíme MY SAMI.

Nezmění se nic, když budeme považovat tyto myšlenky za utopii. 

Když bezmocně odvrátíme zrak.

Když se spokojíme s tím, že se nám líbí zboží z reklamy.

Možná by se nám tolik nelíbilo, kdybychom věděli o zboží, které se do reklamy nikdy nedostane a před kterým jsme dokonce "chráněni" cenzurami mocných.

Pro svoje děti, vnuky a pravnuky chtějme svět
v jeho celistvosti a bohatství možností a výběru.